Chargé(e) d'affaires itinérant Ouest (H/F)

Start-up
Not specified
Type of contract
CDI
Salary
Not specified

The post

Who are we?

Progress Silicones, specialist in the production of silicone parts and other elastomers for over 35 years!
Extrusion, Molding, Making, Cutting are the main manufacturing processes that you will find with us.
Thanks to them, we manufacture products for professionals in various sectors of activity, from medical to aeronautics, from France to the 4 corners of the world

Our need today?

Aujourd’hui, dans le cadre de notre développement, nous recrutons un (une) Chargé d’Affaires Itinérant

Sous la responsabilité du responsable commercial itinérant et en collaboration avec les différents managers de service, votre mission principale sera de développer, fidéliser et prospecter un portefeuille de professionnels, proposer des solutions techniques selon les besoins du client et négocier les conditions commerciales de la vente. Vous assurez le suivi des affaires obtenues en interne comme en externe.

Your main missions:

Cette mission se déclinera en plusieurs activités :

-      Vous êtes chargé de détecter et d'exploiter les opportunités de croissance chez les clients de votre secteur géographique, et vous complétez votre action par une prospection active pour identifier de nouveaux clients potentiels.

-      Vous identifiez les besoins des clients et prospects avec précision et pertinence. Vous élaborez en conséquence des offres techniques et financières sur mesure.

-      Vous prenez la main sur la gestion complète des devis, depuis leur élaboration jusqu'à la négociation des tarifs avec les clients, avec l'appui en interne du bureau d’études, du service qualité et validation de la direction.

-      Vous assurez le suivi des projets de la commande jusqu’au règlement en coordination avec l’administration des ventes, le bureau d’études et la direction.

-      Vous assurez le reporting hebdomadaire auprès de votre responsable et vous communiquez étroitement avec lui sur l’avancé des dossiers que vous suivez.

Vous serez également amené à :

-      Être présent au siège à Apt une fois par mois afin d’assurer la coordination d’équipe.

-      Représenter notre société lors des événements clés en France et à l’étranger (salons, forums)

* Les missions sont susceptibles d’évoluer en fonction des besoins ou des changements d’organisation au sein de la société.

Additional information

Les modalités du poste :

  • CDI
  • Statut Agent de Maîtrise
  • Véhicule de fonction
  • Télétravail et 15 jours de RTT par an
  • Rémunération fixe en fonction de votre profil
  • Rémunération variable liée aux CA réalisés et aux ouvertures de comptes
  • Primes sur objectifs mensuelles, trimestrielles (objectifs individuels et collectifs)
  • Mutuelle d’entreprise familiale prise en charge à 100% par l’employeur
  • Votre secteur géographique sera sur les régions BRETRAGNE, PAYS DE LA LOIRE,  NOUVELLE AQUITAINE (sauf 33, 40, 47 et 64) et CENTRE VAL DE LOIRE (sauf 28 et 45).
  • Vous êtes idéalement au centre de votre secteur et à proximité d'un grand axe autoroutier et/ou ferroviaire (Tours).

Your profile

Profile and skills required:

Titulaire d’un diplôme de niveau BAC+2 de type BTS DUT en commerce, technique ou mécanique, vous justifiez impérativement d’une expérience professionnelle minimum de 3 ans sur un poste de chargé d’affaires technique dans une industrie idéalement de l’élastomère et/ou du plastique.

Vous avez un fort tempérament commercial, et vous êtes orienté résultat.

Vous êtes autonome et vous savez travailler en équipe. Vous avez la capacité à créer du lien par téléphone.

Curieux vis-à-vis des marchés et des produits, votre persévérance et votre rigueur, vous permettront réussir sur ce poste.

Nous attendons votre candidature !

The PROGRESS benefits
Quality of life at work

Modern offices, parking, planning...

CDI hiring

We recruit almost only on permanent contracts.

Possible evolutions

Depending on your skills and ambitions.

Various bonuses

You are rewarded for your work.

100% company insurance

The mutual insurance is totally at our expense.

Gift vouchers

For Christmas, a birth...

Discover Progress Silicones
Learn more
A solid company that places people at the heart of its values
1985
Year of creation
92%
Male/female parity
10.5
Turnover in 2024
90
Collaborators
Send my application

Corporate life

Discover in pictures the behind the scenes of our team - Le Peuple Progress

You are motivated ?

Are you looking to thrive and take on new challenges?
We are here to support you in this exciting adventure. Let's explore new opportunities and reach your goals. And let's make PROGRESS together!

Our latest job offers
There is X days

Chargé(e) d'affaires itinérant Ouest (H/F)

CDI
There is X days

Chargé(e) affaires itinérant Nord (H/F)

CDI
There is X days

Chargé(e) affaires itinérant Sud-Est (H/F)

CDI
There is X days

LSR Adjuster Technician (M/F)

CDI
There is X days

Molding Operator (M/F)

CDI
Testimony
“With my 25 years of experience and in all objectivity, of course, I can attest to the quality of the advice provided to our customers by our technical and commercial teams as well as the reliability of the products offered, and this for 40 years. A competent and attentive team.”
Fabienne
Sedentary commercial
Testimony
“Recently joining the company, I must admit that I was pleasantly surprised by the welcome I received. Smiling, available and attentive employees. I am thrilled to have joined the PROGRESS Silicones family.”
Mathias
Expedition Manager
Testimony
“I didn't have an industrial background but I wanted to give it a try. For 10 years now, I have been waking up every morning, happy to go to my workplace where People and Quality are at the center of priorities.”
Marie
Executive assistant
Testimony
“Transmission and support, the secret of a good mix...”
Patrick & Jayson
Manager & young workshop operator Mélange
Testimony
“14 years ago I pushed the door of the company, since then my job has continued to evolve. Highs and lows, but above all a daily challenge alongside a great team.”
Lydie
Production manager
Recruiting

Recruiting process

01.
Receiving your resume

We invite you to send us your CV accompanied by your cover letter. Upon receipt, you will receive our response by email in a Estimated time frame of one week.

02.
Study of your file

We analyze your application and your qualifications to check that they match our criteria.

03.
First interview

If your application is successful, a first telephone interview will be organized with you to better understand your profile and your motivations.

04.
Second interview

At the end of the first exchange, a second interview will be offered, face-to-face or remotely, depending on availability and the position in question.

05.
Technical maintenance

For validate your technical skills, a third on-site interview With the Responsible for the department concerned will confirm the adequacy of your profile with the requirements of the position.

06.
Final decision

At the end of the last interview, we will send you our decision as soon as possible.